Dag7-4 maart - Reisverslag uit Ranau, Maleisië van Hanneke Stikkers - WaarBenJij.nu Dag7-4 maart - Reisverslag uit Ranau, Maleisië van Hanneke Stikkers - WaarBenJij.nu

Dag7-4 maart

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

04 Maart 2017 | Maleisië, Ranau

Vandaag heel veel gedaan /gezien. Eerst Harry weggebracht naar het beginpunt van zijn klim.

We zijn meegelopen tot het hek. Bijzonder!

2jaar geleden zijn er wat stukken berg afgebroken tijdens de aardbeving die 23 mensen op de berg het leven kostte.

Met zijn drieën verder gereden naar de horsprings...via een aardig klimpadje naar de waterval Kipunbit belopen. Prachtig plekje!

Daarna met de voetjes in het sulfer bad ...idd heel warm.
Na een lekkere lunch naar de fish spa...hilarisch!!! Met de voeten in de rivier en dan komen er geen kleine visjes maar vissen zo'n 30 cm lang aan je voeten knabbelen. Sommige doen nog pijn ook. Geweldige ervaring!! De Pelian vissen.

Na deze ervaring naar de buurman , op eigen verzoek overigens, daar was een tea plantage. Onze gids Adrian had geregeld dat we het hele proces te zien kregen van blaadje tot zakje. In de fabriek geweest waar het hele proces werd uitgelegd.
Kregen nog een pakje thee mee. Mooi om dat eens gezien te hebben.

De laatste stop was een bamboebos waar de Rafflesia bloeide.
Een bijzondere plant van wel 60 cm breed die maar eens in de vijf jaar bloeit en dan ook maar 6 dagen. We hadden geluk dat hij net in bloei stond.

Rond half 5 op naar het Zenhotel. Mooi rustig gelegen, de naam zegt het al.
Onderweg nog gestopt om wat speelkaarten te kopen en bij aankomst een pot gehartenjaagd. Met zijn drieën. Dat was even een tijd geleden maar het blijft een leuk kaartspel.

• 04 Maart 2017 - 12:24

Renate :

Mooi weer hoor.
    Had er nou niemand kaarten bij?