Dag 19-16 maart - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Hanneke Stikkers - WaarBenJij.nu Dag 19-16 maart - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Hanneke Stikkers - WaarBenJij.nu

Dag 19-16 maart

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

16 Maart 2017 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Dag 19 16 maart
Na het ontbijt met de metro naar Bastakija. In het oude Deira.Daar meteen een verrassing, er waren gescheiden wagons voor vrouwen en mannen. In eerste instantie waren de mannen bij ons in de coupé gestapt, die werden er meteen op gewezen dat dat niet de bedoeling was. Hahaha...onderweg nog thee gedronken in een Arabisch Theehuis. Daarna een museum bezocht ,een leuke weergave van het Oude Deira.
Daarna een leuke wandeling langs het water gemaakt en met de watertaxi naar de overkant voor 1 Dirham. Daar door de Gold Souk gelopen alles nog groter dan groot, bv een jurk! van goud, of een 22 kat gouden ring van 62 kg! Zo geel dat het pijn doet aan je ogen!
Vervolgens onze ogen uitgekeken bij de dows, hele oude houten vrachtschepen die met de hand geladen werden, wasmachines...hup op de schouder en over een loopplanken de boot in. Daaraan werd het tijd voor het hotel...de metro hadden we na wat opstartproblemen onder de knie. Zo kom je nog eens ergens.
Gegeten in Texas Roadhouse in de Mall en daar een afspraak gemaakt met mijn naamgenoot. Morgen koffie drinken in de Emiraten Mall, bij de skibaan. Met Hanneke Oerlemans die hier in Dubai woont.
Een mooie dag vandaag, die ons door het oude Deira bracht. Mooi om te zien..en waarschijnlijk morgen precies het tegenovergestelde...alles over de top! Met als letterlijk hoogtepunt de Burj Kalifa waar we naar de 125ste verdieping gaan.

• 16 Maart 2017 - 21:10

Daniëlle :

Wat lachen, dat de mannen niet bij jullie mochten. Zou wel even gek zijn geweest! Veel plezier nog de laatste dagen! Leuk om je verhalen te hebben gelezen!