Dag 19-17 maart - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Hanneke Stikkers - WaarBenJij.nu Dag 19-17 maart - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Hanneke Stikkers - WaarBenJij.nu

Dag 19-17 maart

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

17 Maart 2017 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Dag 20-17maart

Op tijd opgestaan om naar de Mall of Emerates te gaan. Koffieafspraak met Hanneke Oerlemans die in Dubai woont. Aangezien de vrijdag in de Emiraten een zondag is konden we pas om 10 uur de metro nemen.
De Mall was heel groot en alle denkbare merken hadden er wel een winkel.
Ook was er een skihal in de Mall met stoeltjeslift .Bijzonder!

Na de koffie weer de metro naar de volgende Mall en de Burj Kalifa.
Deze Mall was zo mogelijk nog groter en luxer dan de vorige. Er is een ijsbaan, een zeeaquarium, we hebben zelfs met een bootje met een glazen bodem het aquarium gevaren terwijl de haaien zo onder je voeten zwemmen. Heel apart en dat dan in den shopping Mall. Er is ook een prachtige waterval in de Mall.
Na dit alles op naar de Burj Kalifa, we hadden in Nederland al kaarten besteld , maar goed ook want alle tijdstippen zaten vol.
Zijn met de lift in 1! Minuut naar den124ste verdieping gegaan. Wat den prachtig uitzicht heb je daar. Het aangelegde eiland "de palm" en de Wereld kon je zien.
We moesten er blijven tot het donker was, want dan gingen de fonteinen spuiten.
Enigszins teleurstellend dat het maar 5 minuten duurde, maar de verlichte Burj Kalifa maakte veel goed.
Daarna hup de metro in samen met nog een paar honderd mensen.
Bij halte 16 eruit en weer een Mall in waar we heerlijk gegeten hebben bij Friday's.
Na nog een pot kaarten naar bed.
Morgen wacht de woestijn.

• 17 Maart 2017 - 20:03

Renate:

Dat lijkt me echt gaaf om te zien! Ben benieuwd naar de foto's.
    Morgen op de kameel.