Hangbruggen 5 februari - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Hanneke Stikkers - WaarBenJij.nu Hangbruggen 5 februari - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Hanneke Stikkers - WaarBenJij.nu

Hangbruggen 5 februari

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

06 Februari 2015 | Costa Rica, Fortuna

5 februari. Hangbruggen!!

Na een goede nachtrust en wederom karig ontbijt op weg naar de hangbruggen .

Onze reisleidster Lily had een verhaal te vertellen voordat we in de bus stapte. Ze was nachts uit bed geweest voor een toiletbezoek zonder bril en slippers gaat ze de ruimte binnen ziet wat in haar ooghoeken. Nadat ze eens goed gekeken had zag ze een slang en niet zomaar een maar een viper, en een beet daarvan is dodelijk. Oeps,,dan moet je midden in de nacht op zoek naar de bewaking die dat beest uit je lodge komt halen. Das even schrikken.

Maar goed afgelopen...en dus op weg naar de hangbruggen.
Ik had me voorgenomen om er over heen te gaan en dat heb ik ook gedaan. Het was heel warm en vochtig de bruggen liggen in het nevelwoud en regenwoud.
Een l
Tocht van zo'n anderhalf a twee uur maar wel een belevenis. Oeroude bomen waaronder de wandelende palm die schuift per jaar een aantal centimeter op. Heel apart. De bruggen zelf zijn best stevig alleen zwiepen ze heen en weer....ik liep altijd als eerste en iedereen wachtte tot ik aan de overkant was. De hoogste brug was 45 meter hoog. En dan 8 in totaal. Best trots op mezelf dat ik dat uiteindelijk gedaan heb.
Als beloning een groot glas vers ananassap dat ging er wel in.
Daar na op weg naar onze lunchadres aan een groot meer. Van nevelig en vochtig kwamen we na een uurtje rijden in de volle zon aan en een aangenaam temperatuurregeling van 31 graden. Toen op weg naar onze Lodge10 kilometer kuilen en gaten in de weg pffff dat was even minder.

En ook hier koffers dicht houden, schoenen uitkloppen en goed in bed kijken voor je er in gaat haha schorpioenen en slangen zijn er hier volop.
We blijven 2 nachten in bueno Vista lodge. Straks diner hier in the middle of nowhere We zitten namelijk op een berg met in de wijde omtrek geen bewoning.

• 06 Februari 2015 - 07:15

Wat eng dat ongedierte.

• 06 Februari 2015 - 17:59

Werner:

Aha Buena vista lodge. Doe de otter in t meertje de groeten :p

Vergeet daar niet te gaan glijden!!