Dag 14-12 maart - Reisverslag uit Jelutong, Maleisië van Hanneke Stikkers - WaarBenJij.nu Dag 14-12 maart - Reisverslag uit Jelutong, Maleisië van Hanneke Stikkers - WaarBenJij.nu

Dag 14-12 maart

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

12 Maart 2017 | Maleisië, Jelutong

Dag 15-1/ maart

Vandaag betrokken uit de Cameron Highlands. Na ongeveer 20 minuten werden we door een andere automobilist er op gewezen dat we een lekke band hadden.
We zijn omgekeerd en net om de hoek bleek een bandencentrum te zitten, de band was vervolgens zo gemaakt.
We konden onze weg vervolgen naar Kellies Castle, onderweg weer wat lokaal fruit gekocht, deze keer mango stin fruit uit het oerwoud. Heel lekker, beetje perzikachtig.
Het kasteel zelf was aardig om te zien en door te lopen, het viel wel op dat een gebouw dat nog geen honderd oud was, al zo vervallen is. Het was ook nog niet helemaal af. William Kelly Smith was de eigenaar, die ook nog een tempel heeft laten bouwen, omdat hij graag een zoon had. Hij hoopte zo de goden gunstig te stemmen, wat uiteindelijk ook gelukt is. Hij heeft een zoon gekregen.
Daarna op weg naar Ipoh, daar waren tempels in rotsen uitgehakt. Ik moest daarvoor zoek naar de Chinese werker, moest ik mee op de foto. Ik heb hem helaas niet gevonden, maar wel veel mooie beelden gezien en ook een prachtige aangelegde tuin. Er werd heel veel wierook gebrand, wat een enorme rookontwikkeling gaf.
De chauffeur stond vervolgens op ons te wachten om ons naar GeorgeTown op Penang te brengen , een ritje van een kleine 2 uur. Langs de route alleen maar palmbomen en bergen waar men marmer uit haalden
Aangekomen in GeorgeTown allereerst een goud museum bezocht. Niet echt indrukwekkend, maar goed...daarna nog den tempel bezocht een Chinese Boedistiche tempel met enorme grote standbeelden. Uiteraard mocht je de tempels alleen bezoeken op blote voeten. Voorlopig heb ik genoeg foto's van tempels