Dag 14-11 maart - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Hanneke Stikkers - WaarBenJij.nu Dag 14-11 maart - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Hanneke Stikkers - WaarBenJij.nu

Dag 14-11 maart

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

11 Maart 2017 | Maleisië, Cameron Highlands

Dag 14-1
Heerlijk geslapen in het Smoke House. Daarna lekker ontbeten.
Onze chauffeur Mourali was ruim op tijd.
De eerste stop was de Boh theeplantage . Hier het proces van thee maken gezien, was wel een verschil met de Sabah theeplantage . Daar ging het proces toch net iets anders.
Onderweg nog een bruidspaar gezien die waren foto's aan het maken tussen de theebladeren. De wegen zijn hier erg smal dikwijls met diepe kuilen. Moeilijk passeren op deze manier. Volgende stop was een lavendel plantage , wij dachten velden vol lavendel te zien maar dat was dus niet zo. Het was meer een soort groenrijk met stalletjes met allerlei kitsch. De derde stop was van hetzelfde kaliber maar nu was het een rozenfarm. Niets bijzonders dus. De volgende stop was de bijenfarm daar nog wat honing gekocht. Wat een rommel wordt er overal gekocht, allemaal van plastic en de kleur roze viert hoogtij. De vlindertuin was zeer de moeite waard, erg mooie vlinders gezien, ze gaan er echter niet op een diervriendelijke manier mee om. De grote worden uit de boom gehaald, een stuk of 3 tegelijk in het water gedompeld, dan kunnen ze niet meer vliegen en dan worden ze op je shirt gezet, zielig eigenlijk.
Tot zover onze dag, zijn nog in een stadje gestopt, maar daar waren het alleen maar eettentjes. Op dit moment eten we onze ramboetans op en wordt dit stukje getypt. Foto's zijn te zien via Facebook.

Hen voor de volgende keer een andere reisblogsite gevonden, die wel foto's er bij plaatst. Altijd goed gegaan met waarbenjij.nu nu is het hopeloos.

Vanavond eten we chinees, Mourali haalt ons op en brengt ons weer terug, wat een
luxe!

• 11 Maart 2017 - 14:11

Renate:

Wat belachelijk zeg. Echt dierenmishandeling.

• 11 Maart 2017 - 20:30

Thea Oerlemans:

Dat is idd niet normaal. Waarom heb je dat dan niet geweigerd? Echt dierenmishandeling ja.