12 februari - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Hanneke Stikkers - WaarBenJij.nu 12 februari - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Hanneke Stikkers - WaarBenJij.nu

12 februari

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

13 Februari 2015 | Costa Rica, Manuel Antonio

12 februari.

Gisteren een gezellige avond gehad. Happy hour in Marlina Bar waar wij ook nog een mooie zonsondergang hebben gezien en lekker gegeten.

Morgens om kwart voor Acht stond de bus klaar voor het ritje naar de haven waar onze catamaran lag. Wij hAdden de boot voor ons zelf. Onze captain was Minor een helevriendelijke man ( hAd vrouwelijke trekjes)
Minor zorgde heel goed voor ons drankjes, hapjes en lunch had hij prima verzorgd.
Het doel was dolfijnen spotten, die hebben we uiteindelijk wel gezien in de verte.

Een walvis lag wat dichter bij. Enkele van ons hebben nog gesnorkeld waaronder Gerard en Jose . Het was een hele fijne tocht, van een uurtje of drie, heel bijzonder om in Februari met een graadje of 30 een boottocht te maken.

Na de lunch aan boord terug naar hotel spullen gepakt voor de wandeltocht door het National PArc Miguel Antonio. Een tocht van een uurtje of 2 onder begeleiding van een gids met een enorme telelens. Op zoek naar het kikkertje, het symbool van Costa Rica.
We hebben hem wel gezien maar ins slaap stand zal ik maar zeggen, nauwelijks waar te nemen, alleen door de enorme telelens.
Ook luiaards gezien,apen,een landkrab.
De bedoeling was nog te zwemmen bij het mooiste stukje strand van Costa Rica, maar daar was een krokodil gezien,dus was beter dat we dat niet deden.
Door de hoge luchtvochtigheid was het zo gigantisch warm, dat we blij waren dat de tocht er op zat. Nog een kleine wandeling naar het lokaal busstation en dan op weg naar hotel Minos. De chauffeur zou bij ons hotel stoppen maar reed gewoon door. Pas na ons geroep stopte hij eindelijk pfffff...daarna lekker een koel glas wijn op.
Vanavond eten bij El Avion, staat een echt vliegtuig in de tuin.

• 13 Februari 2015 - 08:08

Denise:

Hey Hanneke en Gerard,

Ik lees dat jullie het goed naar je zin hebben:) mooi zo!
    Wij gaan vanavond carnavallen.

nemen jullie wat zon mee hier naartoe;)

xxx Denise

• 13 Februari 2015 - 12:26

Renate:

Hoi
    Dat klinkt weer als een heerlijk dagje!
    Ik blijf vanavond thuis (omdat jullie zo nodig op vakantie moesten) ; )

gr en veel plezier nog

en ja die zon kunnen we wel gebruiken, temperatuur ook trouwens.